NAWHCHIZUAR FAPA: BUNG 16-NA
[Ziaktu: He thawnthu hi WhatsApp group
lama an rawn forward a ni a, a ziaktu a inziah lan loh avangin tu ziah nge ka
hre lo. Chhiartute zingah a ziaktu hming hria chuan comment lamah rawn dah ula
a lawmawm hle ang]
Prelude: “Engati nge zu chu i in hrim hrim a?”
“Nangmah vangin ka bialnu ka ṭhen a. Rawn biak che ka tum a. Min lo be duh vel khanglang a nih kha! Sangte, ka ngaihtuah a, kei chu heti mai hi ka ni a. Chhungkua pawh ka nei lo, kan dinhmun a inthlau em mai. I chhungte pawhin kei hi an duhpui lo ang che. Chu bakah...”
Ka hmuiah tak chuan a rawn fawp nawk mai a. A fawp duhthawh telh telh a. Lo chhan let leh mai loh chu tih theih ka nei leh ta lo. Duhthawh zet chuan kan infawp ta mawlh mawlh a. Kawngkhar chu kalhin ka khuam lamah chuan ka pawm phei nghal nawlh a...
Khumah chuan ka nghat a, uar tak chuan kan infawp nawk nawk a. Ka zang pawh a lo mar leh ṭang tawh mai. Ka zang chu ka humtir a, keiin a hnute chu ka ṭhamsak tawn tawn thung a. A thuamhnaw chu ka phelhsak vek a, ani pawh chuan min lo phelhsak ve vek bawk a. Saruak ngalngata khuma kan han insuasam tak tak mai chu a nuam ngei mai!
Khum aṭang chuan kan chhuk a, chhuatah chuan dingin kan infawp mawlh mawlh reng a. Ka lamah chuan ka pawt hnai nawk a, ka eu-tir a. A bawp lehlam chu chawi kangin, a chhu kuaah chuan ka zang ka thun a, a paivat deuh reuhin ka’n chhoh dep tak tak mai chu nuam a ti ngei mai. Hmeichhia hian style danglam deuh hleka luk hi nuam an ti ve ṭhin tlangpui hrim hrim.
A bawp a kham a tih deuh vang chuan ka pawm kang nawlh a, a hmathlakin ka pawm ta a. A kaihza lehlam lehlamah chuan ka kut chuan ka dàwm a, ka zang khawng mar ṭha zet chuan hnuai lam aṭang bawkin ka’n do chho leh a. A kuaah tak a do rem chiah nghe nghe a; a kàwngah chuan ka kuah pah bawk a. Ka’n pawm su lauh lauh mai chu nuam a ti ngang mai!
“Awi! A nuam lutuk! Bawih, a nuam lutuk! Dim suh aw. I duh tawkin han che teh. I ta ka nih hi. Nang pawh ka ta i ni bawk. Rang deuh deuhin dep rawh,” a ti mawlh mawlh reng a.
Sangtei chuan ka nghawngah chuan min kuah nghet sauh sauh va, a rawn ṭhut tlum ve ta zawt zawt a. Keiin hnuai lam aṭangin ka chhoh dep zawt zawt pah reng bawk a. A hahthlak deuh na a, a nuam dangdai khawp mai.
Khumah chuan ka nghat phei leh a, saisir zawngin ka muttir a. A hnung lam aṭang chuan ka kuah a, a bawp ding lam chu ka kuai kau deuh va. A chhu kua tui nal pur tawhah chuan ka zang fuk lungrun tak chu ka’n thun leh ta zul zul a. A hnute ṭham pah nawk nawk chung chuan ka dep zawt zawt a, a nuam ti lutuk chu a thaw hluam hluam a.
“Min va’n siam nuam tak em! I duh tawkin ka taksa hi chen rawh. Ka chhu kha i zang lian khawng ṭha tak khan dep phir si vek rawh!”
Chutiang ṭawngkam hur leh bawlhhlawh chuan min tizauthau zual sawt ṭhin avangin ka phur zual sawt a, ka dep rang ta tulh tulh a. A chhu chhungah chuan ka baw chu ka chik luhtir ta piat piat a.
“Awi! A nuam lutuk! Ka mur chuai chuai thei, nei nuam pa!” tiin ka lam chu a rawn hawi a, kan infawp veng veng a.
“Khua a var ṭep tawh tho, riak law law mai rawh,” ka ti a. A nui seih a. “Ka pa te zin hi naktukah an rawn haw dawn a, zanin bak chance ka nei thei tawh lo maithei. Nang berin riah i phal te chuan,” a ti a. Inkuah chial chuan kan muhil dun ta a.
Ka harh meuh chuan ni a lo chhuak ut tawh a, ka bula mu Sangtei chu a la thaw sek sek a, a la mu tui hle.
Thingpui ka lum zawh chuan room lamah chuan ka chawi phei a. Ka thawm hriain Sangtei pawh chu a lo harh tawh a, a rawn nui sen sen a, “I va’n fel tak!” tih pahin a sam chu a siam ṭha mawlh mawlh a. Thingpui kan in zawh chuan a haw phei ta nghal a.
Chhun lamah chuan tih tur em em ka neih loh avangin ka mu zal mai mai a, boruak a vawt deuh ruih tawh bawk nen, mut mai mai pawh a nuam ta phian. Sangtei chuan mi rawn phone-a, “Duat, office ka bang chiah a, lo leng phei la? Bazarah chhuahna tur ka nei a, min han chhuahpui la, i hman chuan,” a rawn ti a. Tih tur ka neih lem loh avang bakah han intihharh deuh pawh a ṭha alawm tiin ka lo aw vat a. Bazar lamah chuan kan chhuak chho va.
A tih tur leh a thil lei tur te kan lei fel hnu chuan peng kawi lovin kan haw nghal mai a. In kan thlen hnu rei vak lovah chuan Sangtei chuan, “Bawih, zanin chu ka pa te an rawn haw dawn a, ka rawn be tam hman lo maithei che a nia aw,” a rawn ti a.
“Aw le, a pawi lo. Ṭha deuh khan lo dawngsawng la. Chuan, ka ngai lutuk che a nia, ka hmangaih che,” ka va ti a. Ani pawh chuan, “Kei pawhin ka hmangaih che, nang aia nasain ka ngai che,” a rawn ti ve leh a. Rilru chu a nuam ve veng veng mai.
Tlai dar 4:30 velah Puipuii chuan mi rawn call teh nawlh a, ka pick up ve mai bawk a.
“Duat, Aizawl ka rawn thleng chiah a, zanin chu i bulah ka rawn thleng dawn a nia”.
“Puipuii, ngaizawng dang ka nei tawh ka tih kha,” ka tih mek lai chuan, “Ka hria alawm. Mahse, keima’n ka la nei ve hlei nem. Rawn thlen i phal loh chuan khawlaiah ka riak mai ang. Zan khat chauh ka hmuh che pawh i phal lo a maw? I pawi eng nge ka sawi a? Eng nge tih dik loh ka neih? Kei chuan ka haw ve lo che a, huat che ka tum a, theihnghilh che ka tum pawhin ka thei lo,” a rawn ti mawlh mawlh a. Ka ngawi deuh vang vang a, sawi tur ber pawh ka hre lo hi a ni ber mai.
“Zanin bak ka rawn tibuai tawh lo ang che,” tiin ngenngawl taka mi rawn dil nawn leh takah chuan ka hnar zo bik ta lo va. Amah hruai tur chuan MC kawt lamah chuan ka kal leh nge nge a.
Kan inbe tam lo khawp mai. Mahse, han hmuh leh takah chuan rilruah a thar leh a, ka ngaihzia ka hre chhuak ve leh uar uar a. Mahse, hnaih loh hram erawh ka tum lui ta tho va.
Zanriah kan ei kham hnu chuan Puipuii chu ka bulah ṭhuin min kuah chial a, “U Zonun, zak thei lo pawh min ti hle maithei; mahse, ka thinlung hian a thlah thei lo che a ni. Khawngaih takin inngaihtuah ṭha leh hram rawh,” a ti a, a mit aṭanga mittui rawn hnam chhuak chu ka hmuh hmaih hauh lo. A insut hraih hraih a, ka tan pawh thil hmuh nuam tak a ni bik hauh lo.
A biang lehlam lehlamah chuan ka vuan a, “Puipui, hriat thiam tum hram rawh. Min en la, ngaihtuah chiang mah teh. Nu leh pa ka nei tawh lo va, ei zawnna mumal ka la nei lo bawk a, inṭhen hi nakin thlengah pawh i nawmsakna tur a ni zawk maithei asin. Kei chuan i duh ang hlimna ka pe zo kher lo ang che. Nakina i inchhir lehna tur nih ai chuan tuna thutlukna siam mai hi a ṭha ka ti zawk a ni,” tiin, ka thiam ang tawk chuan ka sawi ve ngial a.
Puipuii chuan mi rawn kuah thlawp a, a ṭap ta hawm hawm mai a. “I chanchin hi ka hriat tam poh leh ka hmangaihna che hi a zual a, nangmah chuahva i awm hi ka phal lo a ni. I hringnunah hian ka tel ve thei lo a nih pawhin ka hringnunah tal hian min telpui rawh. Nang anga hmangaih leh duh hi ka la tawng ngai lo,” tiin, a mittui far tluk tluk chung chuan a sawi mawlh mawlh a. Rilru siam thiam a va han harsa tak em!
Mittui parawl kiau chung chuan Puipuii chu ka khumah chuan a muhil bem a, puan ka sin ṭhattir a. A samin a hmai a hliahna chu a bengah chuan zehsakin, a samah chuan ka chul heuh heuh va. A motor chuanna a chau deuh nge ni a phu leh aih ṭhin. A hmel chu ka en a, a duhawmna leh a hmel ṭhatna chu chiang tak hian a hmuh theih a. ‘Hetianga duhawm leh hmel ṭha hian engtin nge min duh tlat theih zawk le?’ tiin ka rilru ka insualtir bap bap a; mahse, ka thinlungah erawh chuan Sangtei a ri tlut tlut reng tho va. Puipuii hi ka duh a, Sangtei erawh ka hmangaih niin ka hria a, ka rilru put dan tak pawh chu ka hre thiam thei bik lo chu a ni ber mai.
Sangtei chuan zan dar 11:30 velah mi rawn call a, an chanchin te mi rawn hrilh a. An buai deuh vang leh a nu leh pa te’n eng eng emaw an rawn hawn avangin mi rawn biak hman vat loh thu te a rawn sawi hnu chuan kan inmangṭha a. Kei pawh chu ka khuma tui taka muhil sek sek Puipui bulah chuan ka inthawlh lut riai riai a. Ka muthilh theih lawk loh avangi phone ka khawih mai mai a. Muthilh ka tum vel lai tak chuan Puipuii chuan mi rawn kuah a, ka lamah a rawn tawlh phei a, “Duat, ka ngai lutuk che, min kalsan suh aw,” tiin a rawn ṭawng chhuak sa sa a. A lam ka hawi chuan a lo la muhil sek sek reng tho va. A ṭawngvai a ni maw tiin ka nui suk a, a chalah chuan fawpin ka lamah chuan ka kuah bet a, ka muhil ve ta siai siai a.
Ka harh leh meuh chuan zing dar thum a lo ni der tawh. Ka zun chhuah em avangin ka va zung a, ka zun zawh chuan tui bottle chu room lamah ka keng phei a, kal pahin ka in phei awr awr vei rawk a, room khawngkharah chuan ka intauh chawrh mai a. Ka tui bottle ken lai chu thlauhin a ri bur mai a. Chumi thawm chuan Puipuii pawh chu a tiharh zawk a, rawn tho vatin ka nat leh nat loh te mi rawn zawt a, ka tui tihbuakna vel a hruk hul hnu chuan kan mu leh ta a.
Inkuah chial chuan kan mu ngawi ran mai a, mipa leh hmeichhia, taksa insi cheta mut reng takah chuan mut mai mai te hi a lo harsa khawp mai a, kut hi a vak kual a vak kual a, a tawpah chuan a tawpna tur takah a tawp leh nge nge ṭhin.
Puipuii hnute mum nalh tak mai chu ka hum veng veng a, a chang leh ka ṭham leh nawk nawk ṭhin a. Ka lamah chuan rawn hawiin kan infawp chawk chawk a. Kan duhthawh telh telh a, khawvel pialral kawngkaah chuan kan thlawk lut delh delh hi a ni ber mai. Rilru thuhmun, châk zawng inang, duh thuhmun neih tak si-ah chuan taksa thunun tum buai a ngai tawh lo, thunun tur pawhin rilru lamin a phal tawh thlawt lo.
Puipuii chuan, “Duat, ka châk em mai, min lu leh rawh aw? Ka nghei rei tawh lutuk. I zang hisapin ka inhrawt leh tawp zel, ka ngai thei lutuk che, ka mamawh thei lutuk che,” a rawn ti sa sa a. Duhthawh zetin a hmuiah chuan ka fawp mawlh mawlh a, kan lei chu kan insualtir nawk nawk a, kan inliak tawn hi a ni ber mai.
Ka chungah chuan rawn bawkin Puipuii chuan min fawp tawn tawn a, ka nghawngah min fawp a, ka dulah te chuan a fawp thla zel a. A tawpah chuan ka zang khawng mar at tawh chu humin a han kuai tawn vel a, ruak veka inphelhin min han suasam vel tak tak mai chu a nuam ngei mai. Ka zang chu a hmuam tlum pawk pawk a, a hrawt pah bawk a, a chil chuan hnawm nal belhin a liak za ner ner a, a fawp leh dawk dawk ṭhin. Ka zang lah a khawng nasa tawh mai si a, ka mur chuai chuai thei hial.
Eng emaw chen a hmuan tlum pawk pawh hnu chuan ka tilmu te chu a fawp kual leh nawk nawk a. Chumi hnuah chuan ka chungah rawn ṭhuin, a chhu zawnah chuan ka zang khawng kawh mar at tawh chu chuktuahin a ṭhut tlum ta riai riai a. A ṭhut tlum chin chu a lum vang vang a.
A chhu kua-ah chuan ka zang chu a ṭhut tlum hmak a, “Duat, ka hnute hi ṭham rawh,” tih pahin ka lamah a rawn kun hnai deuh a, ka zang fuk zet chu a ṭhut tlum pulh pulh pah reng a. Zangthala mu chung chuan a hnute fawn hlah hlah tur chu ka ṭham a, a hmer a, a hmur te chu ka hrual nawk nawk a.
Puipui chu a su rang telh telh a, a hma zawng aiin na hian a ṭhut tlum ta zawt zawt a. Hnuai lam aṭang chuan ka theih ang angin ka lo dep chho ve a, a va han nuam tak!
“Min nghei reitir tawh bawk a, zanin chu ka’n che tak tak ang e,” a ti a, a nui seih a, a va han duhawm thei tak.
Ka kuai mu nawk a, a chungah chuan bawkin ka mut kaktir suah a, ka’n dep tlir tak tak mai chu a ṭe nasa teh e!
“Duat, a nuam lutuk! Min va’n tihur tak em! Hei ngei hi alawm ka mamawh chu. I duhtawk khan min dep rawh aw. I ta ka nih hi, ka chhu hi i ta a ni reng ang, i duh hun hunah i dep ziah dawn nia. Rang deuhin min dep rawh. A nuam lutuk! Aaahhh!”
Kei chuan ka dep rang tulh tulh a, a hnute phe hlawp hlawp khawpin ka dep lut zawt zawt a, nuam kan va ti dun tak em.
Puipuii chuan, “Duat, a chhungah ti tla rawh aw, phawi suh aw, i baw lum kha ka mamawh,” tiin min rawn kuah nghet sauh sauh va. Ka dep rang tulh tulh a, hnuai lam aṭang chuan min lo dep chho ve euh euh bawk a. A rawn ip tight leh ngawng ngawng ṭhin a, dep luh a va han nuam ṭhin tak.
Eng emaw chan kan indep zawt zawt hnu chuan ka baw chu Puipuii chhu chhungah chuan ka pik luhtir ka chuai chuai a. Ani pawh chu a thaw kawk kawk a, a khur der der a, a zo ve ta nghal a.
“Duat, a nuam lutuk! Min lu nuam lutuk! Ka lawm e aw,” a ti ṭham tiak a.
[chhunzawm zel tur]
No comments:
Post a Comment