NAWHCHIZUAR FAPA: BUNG 18-NA
[Ziaktu: He thawnthu hi WhatsApp group
lama an rawn forward a ni a, a ziaktu a inziah lan loh avangin tu ziah nge ka
hre lo. Chhiartute zingah a ziaktu hming hria chuan comment lamah rawn dah ula
a lawmawm hle ang]
Prelude: Zing dar 4 vel a nih chuan
Rintei chuan, “Ka mut a chhuak lutuk, ka mu dawn. I duh leh rawn mu ve la, i duh leh ka u
khumah pawh khan i mu thei tho. A vawt si,” a ti a.
“Ka haw mai ang chu ka lo tia,” ka ti
a.
“A ngai lo, a tlai tawh laklawk si.
Zingah he tah chaw i ei nghal mai dawn alawm. Rawn mu mai mai teh,” a tih tak
tlat avang chuan ka hnial duh bik ta lem lo va. Rintei bulah chuan ka inthawlh
ta then a. A pangti lum thar thar han sik takah chuan Puipuii lam pawh chu
rilru-ah a awm leh tawh mang lo. Dik tak chuan Puipui hi chu ka hmangaih lo a
ni ang. Hun hmanpui fo mah ila, ka vei tak tak thei miah lo va, ka ngai viau
ngai lo bawk. A thihna erawh chuan min ṭhawng ve tak zet tho.
Rintei bulah chuan, “Ka in a lum nuam
zawk daih asin le!” ka’n ti zauh va. Mi rawn melh hrawk pah chuan, “Khawi, ka
lo kuah lum ang che,” a ti a, ka lam hawiin a rawn inlet a, a hmuiah tak chuan
ka lo fawp nghal chat a. Ani pawh chuan min chhang let nghat mai bawk a. Duh
thuhmun, rilru thuhmun kan ni bawk a, chimbuaitu leh dipdaptu awm lo, venthawn
tur awm lo a ni bawk a, kan duhthawh dun teh asin aw!
Khua a rawn
var ṭan ek ek a, ar pawh an khuang ta sap sap mai. Ka zing zang fuk chu Rintei
chuan a hum chat a, ka beng bulah “A zir perh ka chang chhuak ve dawn ta a ni
maw?” a ti a, a nui ar ar a.
“Hur viau
suh, ka lu leh hrep mai ang che!” ka ti a.
“Eng nge, i
zang lian em a nih kha! Bakah i hur fe zawk aw, Zanglian!”
A chungah
chuan ka bawk phei nawk a, a hmuiah chuan duhthawh zet hian ka fawp nawk nawk
a. Ka nghawngah min lo kuahin a lei chuan ka ka chhung chu a rawn hawl nawk
nawk a, a thaw lum ham ham chuan ka châkna a tisosang leh tawh khawp mai. Ka zang
mar khawng ṭulh tawh chuan Rintei kap zawn chu ka nawr kual a, a kap chu a
dawrh thei ang ber chuan a lo kâk ve sauh sauh va, a chhu vum pawng thar lum
thar thar pawh chu ka feel veng veng thei.
“Chhuhurnu, i
chhu a van han hur leh tawh ve! Ka zang hi a mamawh leh tawh viau a ni maw?”
“Ummm, mamawh
lutuk! Ka chhu hur khan i zang hur a mamawh leh tawh tak zet! Min lu hrep rawh
aw. I zang hi ka mamawh lutuk. Ka chhu a za chuai chuai mai. I zang lian khawng
tak chep zawi châkin a za! Min lu rawh. Mawwhhh! Min luh hrep teh, ka châk em
mai!” a ti mawlh mawlh a.
“Ka zang hi i
chep duh a nih chuan hmuam phawt rawh, Chhuhurnu!”
Rang deuh
chuan a rawn tho va, khumah chuan zangthalin min muttir a, ka zang khawng mar luah
chu hum a, a hrawt mial mial a. A chil chuan hnawm nalin a hmawr chu a lei
chuan a liak ne ne a, a za nuam lutuk chu ka meng phal lo.
A hmuam tlum ta
riai riai a, a dang hawlh zawk khawp chuan a hmuam tlum ta a. A’n phawi deuh
va, a’n fawp kual nawk nawk a, a’n hmuam tlum leh puk puk a.
“Zanglianpa! Min
lu tawh rawh, ka chhu a za tawh lutuk!” tih leh ka chunga ṭhut a rual a. Ka
zang khawng mar zet chu humin a chhu kuaah chuan a chuktuah rem sauh sauh va, a
ṭhut tlum ta riai riai a.
A ṭhut tlum fel
ta mawh tih-ah chuan muangchangin a’n phawi leh zal zal a, ka liklu thleng a
phawi a, a’n ṭhut tlum leh hmawk a, a su zui ngha euh euh va. A su rang telh
telh a, a nuam ti chu a au ṭhat ṭhat pah reng bawk a.
“A nuam
lutuk! Neinuampa! Min dim suh aw. Ka chhu a nuam!” tiin a thaw hluam hluam a.
Hnuai lam aṭang
chuan ka dep chho ta zawt zawt a, a hnute phe hlawp hlawp chu ṭhamin ka hmet
tawn tawn a. Ani chu a ṭe hian a ṭe ṭhawt ṭhawt a. Ka kuai zangthla nawk a, ka’n
dep tlir tak tak mai chu a ṭe nasa teh e!
“Awiiiiii! A
nuam lutukkkkkk! Lalzei! Zanglian! Neinuampa! Ka chhu lu nuam pa! Dep rawh, dep
rawh! Dep chawrh chawrh rawh!”
Chutiang taka
ṭawng hur hi ka duh chi a nih avangin min tiphur zual sauh va, ka dep uar tulh
tulh a. A chhu lum ham ham, vum thar maiah chuan ka zang chu a lut zawt zawt a.
A tui pur tawh bawk nen a nal ṭha tawh bawka a lut duh ngei mai.
Dimna tel
hauh lo chuan duh tawk tawkin ka dep zawt zawt a. Khawvawt tih te chu tih mai
mai, thlan a tla lo chauh!
Dep chawrh
chawrh pah chuan, “Rin-chhu-nuam, ka zang hian a siam nuam che em?” ka ti a.
“Ummmm, nuam
lutuk! Dep chawrh chawrh rawh! Ka chhu hur kha dim suh, dep chawrh chawrh rawh!
Hetiang zang hur hi alawm ka mamawh chu, min lu ziah rawh aw. I zang hian min
tihlim ber a, nuam min tuartir thiam ber bawk,” a ti a. A rawn inbeng kang a,
mi rawn fawh nawk nawk pah chuan, “Duat, rang deuhin min dep rawh, dep zawt zawt
rawh, dim suh. A nuam lutuk! Ka zo dawnnnnn! Aaaaahhhh! A nuaaaaamm! Aaaaahhhhhaaaaa!
Dep rawh, dep rawh, Zanglianpa, min lu hur
nuam lutuk!” a ti a, mi rawn kuah nghet chawih a. A chhu chuan ka zang chu a
rawn chep tight chawih chawih a, a thaw hawk a, a zo der a.
Kei pawh rei
lo te hnuah chuan ka zo ve nghal a. Kan zawh fel meuh chuan khua a lo var uarh
tawh a, Ni pawh kawlkil aṭangin rawn lan chhuah tumin a rawn sen ṭhum tawh mai.
Chhun lamah
chuan ka in thar tur te chu va enin, lehkha pawimawh te pawh ka nei fel thlap
tawh a, Ka rilru chu a hlim ru veng veng hi a ni mai. Mahse, hetiang em ema in-surprise-na
mak hi ka tawn ka ring ngai lo va, ka tawn leh pawh ka ring chuang lo. Ka
ngaihtuahna tam zawkah chuan Puipuii chu a rawn lang chhuak leh ṭhin a. Nu leh
pa ka chân tawh a; mahse, thihna meuh hi chu ngaia neih a lo harsa a ni ang, vawi
khat mah hmu leh tawh lo tura an han bo hlen vang vang mai tur chu ngaihtuah
hian rilru hi a na ṭhin.
Zanriah ei
kham chuan room-ah chuan hla ngaihthlak pahin ka ṭhu a, ka ngaihtuahna
khawvelah chuan Puipuii bawk chu a rawn lang leh ṭhin. Thil dang ka ngaihtuah
theih lo, kan hun hman dan te ka suangtuah a, mumang mai ni se la aw tiin ka
ngaihtuah a rauh rauh va, suangtuahna pawh a kal thui duh ngang mai!
Sangtei’n mi
rawn call-na pawh hre lo lek chuan suangtuahna ramah chuan ka lo awm a, kawngka
rawn kik ri dawt dawt chuan mi tiharh zawk a, Sangtei rawn au lawng lawng chuan
a rawn zui nghal a. Choka lam ka pan lai
chuan Sangtei pawh a rawn lut mek a. “Enga ti nge call i lak theih reng reng
loh a?” a rawn ti mawlh mawlh a.
“Ka lo hre lo
alawm. Eng thil nge ni ta?”
Sangtei
chuan, “Vawiin nilengin min be lo va, ka ngaih a ṭha hlei nem. Call i pick up
thei bawk si lo,” a ti nang nang a.
“Ka tihpalh
lutuk, call ka lo hre lo va. Vawiin chu ka buai deuh bawk em a tin ni,” ka ti
a.
“Eng nge i
tih tal mi rawn hrilh ve tur che hi a nia, rilru nuam lo reng rengin ka awm
phah!”
A mittui a
parawl kiang a, hnem nan tiin ka kuah a, “Sangte, chhuah lawk i hman em?” ka ti
a.
“Khawiah maw?”
“Min zui tawp
mai la, i hre mai ang,” ka ti a.
“Ka chhungte
bulah in ina kal turin ka insawi a, ka rei loh tur thu ka hrilh asin,” a ti a.
“Call leh la,
kan chhuak lawk dawna ka rawn tlai leh deuh si ang va ti rawh,” ka ti a. Eng
mah min zawt chhunzawm tawh lem lo chuan ka thu chu awihin a chhungte chu a va
be ta a.
Ka inpeih fel
chuan kan chhuak nghal a, ka in thar sak zawh hlim, tu ma la luah lohnaah chuan
ka va hruai ta a. Sangtei chuan mak a tiin a hrethiam lo ngang mai.
“Engtin nge
chahbi i neih theih a? Hetah hian eng nge kan tih dawn? Tute in nge a? I va’n
che romantic sawt ve!”
Zawhna chu a
ngah ngang mai a, a enga mah phei chu ka chhang lem hlei lo a. A’n hawi vel a,
a nui ar ar reng a. A ngaih danah chuan free tawka hun hmang dun tur angah a inngai
a ni ngei ang.
Room chhungah
chuan a hmaah chuan ka ding a, “Sangte, min nei duh em?” tiin ka zawt ta phawng
mai a.
A hlim hmel chu
a tawp chat a, chhan pawh min chhang lo chuan min en ngawt ngawt a.
“Sangte, ka
surprise viau ang che tih ka hria. Mahse, he thu hi zawh ngei che ka duh bawk sia, min nei duh ang em?”
tiin ka zawt nawn leh ngat a.
Sangtei chu a
inngaihtuah veng veng a, thutlukna han siam mai chu harsa a ti ve khawp mai.
Eng emaw chen
a ngawih vang vang hnu chuan, “Ka hmangaihzia che i hria a, ka duhzia che pawh
i hriat kha. Inneih lam chu ka lo la ngaihtuah ngai miah lo va; mahse, ka nei
duh che. I kianga dam chhung hun hman hi ka duh,” a rawn ti chhuak ta hlawl a.
Ka kuah chawt
a, “Sangte ka lawm lutuk e aw!” tiin ka fawp ta vawng vawng a.
Ṭhutna
remchangah chuan ṭhutpuiin, “Tunah innei nghal ang ka tihna a ni lo va, i rilru
ka hriat duh vang a nia,” ka ti a.
“Chung te chu
nangma thu thu a ni tawh ang chu,” a ti a. A fiamthu lo va, min neih pawh a
hreh lo tih ka hriat hnu chuan, “Sangte, thil hrilh duh che pakhat ka la nei a,”
ka tih chuan mit la lo lek chuan mi en kar a, a mit meng mawi tak leh a heh sen
vam ham te chu chiang leh zualin a rawn lang ni ber hian ka hria. A sam uaithla
chu a bengah chuan a kut chuan a hui chho zeuh va, a nui seih a.
“Sangte, he kan
awmna building hi keima in ve liau liau a ni tawh a. Kan inneih hunah heta awm
hi i duh ang em?”
“Eng maw? Eng
a? Hei hi nangma in maw?”
“Imm, ni e.
Keima in ve ngei a nih hi,” ka ti dam dap a.
Sangtei biangah
chuan lawm avangin mittui a rawn luang ngiai ngiai a, “Zonun, kei ve mai mai hi
min duh ve tak tak pawh ka lo ring ngai lo va. Tun maia ka thu hriat te hian
min va han surprise tak em! Ka suangtuah phak loh leh ka rin phak loh thil vek
a ni!” a ti a, min kuah nawk a.
“Duat, ka
hmangaih che a, ka hmangaih reng ang che. I ta ka ni kumkhua tawh ang,” a ti chhunzawm
zat a. A hmui nem, sen vam ham maiah chuan ka fawp ta vawng vawng. Ani pawh
chuan mi rawn fawp let nawk nawk a.
Ka pawm kang
nawlh a, dawhkanah chuan ka ṭhuttir a. Kei chu chhuatah chuan dingin duhthawh
zet chuan kan inkeih mial mial a. A bawp pahnih chuan nghet takin min kârcheh
a, kei chuan fawh pahin a hnung chu ka chul thuak thuak reng bawk a; kan pap
chu a insi chet a.
Sangtei
chuan, “Duat, ka châk lutuk! Min lu vat vat rawh,” tiin ka beng bulah chuan a
rawn phun ser ser a, chu ṭawngkam chuan min tizauthau sauh va.
A kekawr hak
chu ka pawt thla nawk a, ka kekawr chu ka phelh zui nghal bawk a. A bawp pahnih
chu ka dar lehlam lehlamah chuan ka dah a, ka zang khawng fuk tawh zet mai,
chhu lûk chaka mar kawh luah tawh chuan Sangtei chhu bul chu kan tai kual vel
a, Sangtei nuam tilutuk meng rang kual vel chuan min va han tihur zual tak!
A chhu tui pur
tawhah chuan ka zang chu ka thun lut riai riai a, a lut thuk lovang tih hlau ni
awm fahranin dahkanah chuan innemkhalhin a kap chu a rawn dawrh poh sauh sauh va.
A kawng hnung lamah chuan zenin ka kut chu suih tawnin ka’n dep ta tak tak mai
chu!
Sangtei nuam ti
lutuk chu a rak chel chul mai a. Kei lahin dim lo baksak zet hian, dawhkan nghing
lawih lawih khawp chuan ka dep tlir zawt zawt mai bawk a.
“Duat, a nuam
lutuk! Dep rawh, dep zawt zawt rawh. Rang deuh khan dep zawt zawt rawh. Dim suh,
ka chhu hur kha dim suh. Awiiiii! A nuammmm! A nuammm lutukkkkkk! Neinuampa,
min lu hrep rawh! I zang hi ka kham thei lo. A nuammmm! A chhungah titla rawh
aw. I baw lum hi ka chhu chhungah pik luhtir rawh aw,” tiin a rak chel chul a.
Ka dep rang
telh telh a. Ka zo dawn tih ka hre thei a, ka’n dep uar lehzual sauh sauh va.
Sangtei taksa chu a rawn khur dawt dawt a, a chhu chuan ka zang chu a rawn chep
tight tulh tulh a, a hipin a hip ni ber hian ka hria!
A sai hlawk
hlawk a, a thaw hawk a. “Duat, ka zo. A nuam lutuk!” a rawn ti tham ṭiak a.
Kei pawh
chuan ka dep rang uar sauh sauh va, ka zang chu a rawn mar thut a, ka baw chu
Sangtei chhu chhungah chuan ka pik luhtir ta puat puat a.
Ka baw a tlak
lai chuan Sangtei chuan nghet zet hian min kuah chawih a, “Awwwiiii! A nuam
lutuk! Ka chhu a za lum nuam lutuk! A lum lut ham ham mai!”
Kan zawh fel
chuan kan infawp veng veng a. Rei vak loh kan ṭhut chawlh leh hnu chuan in
lamah chuan kan haw ta a...
[chhunzawm zel tur]
No comments:
Post a Comment