NAWHCHIZUAR FAPA: BUNG 6-NA
[Ziaktu: He thawnthu hi WhatsApp group lama an rawn forward a ni a, a ziaktu a inziah lan loh avangin tu ziah nge ka hre lo. Chhiartute zingah a ziaktu hming hria chuan comment lamah rawn dah ula a lawmawm hle ang]
Prelude: Puipuii chuan, “Duat, inbual
phawt ang. Chawhma lam khan ka thlan a tla hman deuh a, ka taksa a ban deuh
chupa a hrehawm em mai,” a ti a.
Ka zu in chuan ka taksa a tilum pup a. Ruihna tham em ni lo mah se, rilru chu tlemin a ni normal lo deuh tho a. Chutia ruak veka awm ta chu kan zauthau dun bawk a ni ang, kan inkeih nghal miah miah a. Ding chung chuan kan inkuah a, ka inchûl kual ruai ruai a. Tisa châkna pawh a rawn sosang tawh khawp mai.
Ka zang khawng khawh luah chuan Puipuii kap vel chu ka nawk tir nawk nawk a. Ani chuan ka mawngtamah rawn ṭhamin, “Duat, ka mamawh tawh lutuk che,” tiin a thaw hawm hawm a. A nghawng velah chuan ka fawp kual a, a dak deuh awr awr a, a hnute ka ṭham pah nawk nawk bawk a.
Puipuii chu ka hmaah chuan ṭhu hniamin ka zang chu hnai set sawt hian a en doh doh a, a nui seih a. A lei sei zuih zat mai chuan ka zang chu a’n liak de de a, mi rawn en chho va, a mit chu a’n khap sak a, kun hniamin a chalah chuan ka zuk fawp a. Chutah, ka zang chu a hmuam tlum pawk a, a uak deuh ṭhat a. Ka lik awr lam chu a lei hmawr chuan a liak nawk nawk a. Ka pum mai chuan ka za chuai chuai a.
Duhthawh zet hian ka zang chu a hmuam tlum ta zawt zawt a, a dang thleng thleng chuan a hmuam a, a va han nuamk tak! Ka zang chu a kut chuan a vuan pah a, hmuam reng chung chuan a hrawt pah nawk nawk bawk a. A nuam lutuk chu ka rum deuh hulh hulh thei nia.
Ka rum ri chuan a tizauthau zual deuh nge ni, a hmuam rang telh telh a. A fawp puk puk a. A hnute chu ka lo zuk ban leh de de ṭhin a, ka ṭhamsak tawn tawn a. Nuam a ti lutuk chu a meng phal lo hi ni berin ka hria.
Puipuii chu ka pawt tho a, kak deuhin ka dintir a, a kap chu ka han fawhsak ve ta a. A chhu biang vel chu ka liak nawk nawk a. A lo nal deuh pur tawh avang chuan tui chuan ka’n silfai leh te te a. Ka’n liak leh chiah mai chu ka samah a ṭham tawn tawh a, a si hlarh hlarh a, a chhu chu a rawn dawrh sauh sauh a.
A chhu kuahah chuan ka lei chu ka thun a, ka liak kual nawk nawk a, A nuam ti lutuk chu a ṭe deuh ṭhawt ṭhawt reng a; a dingdihlip chawih chawih mai a ni.
A mawnah chuan ka liak leh nawk nawk a. Ka lei chu tikhawngin kan liak za tak tak mai chu ka lu a ṭhamna a na vek thei!
“Duat, ka châk tawh em mai! Min lu tawh rawh. Min hrem tawh suh, ka chhu hi a za chuai chuai a, a hur tawh lutuk. I zang khawng tawk hi a mamawh tawh lutuk,” a rawn ti ta mawlh mawlh a.
Bathroom bangah chuan ka nem bet a, a bawp lehlam chu chawi kangin a chhu kuaah chuan ka zang chu ka hawlh lut pawp a. Mi rawn kuah nghal chawih a.
“Awi! Duat, a nuam lutuk! I zang luk hi a lo va’n nuam tak! Ka ngai thei lutuk che. Dep rawh. Min dep hrep rawh, i ta ka nih hi,” a ti mawlh mawlh a.
A chhu kuaah chuan dim lo tak chuan ka zang chu ka dep lut zawt zawt a. Ka han nawr kual leh vel ṭhin a. A thaw huam huam a, a au deuh ṭhawt ṭhawt reng bawk a. Min kuah nghet lutuk chu ka hnung a na vek thei.
Ka zang chu ka phawi a, bungbu tur chuan ka ti a. Bang chu nemin a kun deuh kût a, a kawngah chuan ka kuah a, a dul vel chu ka zut chho ralh ralh a. A hnute kawh lutuk, ṭang mar vek chu ka ṭham nawk nawk a. Hnung lam rawn hawiin a lei a rawn chhuah hlawi a, ka lo hmuamsak nghal chat a. Kan lei leh lei chu kan inliahsak nawk nawk a.
Ka zang chuan Puipuii mawng vel chu ka nawr nawk nawk a, zei tak maiin a rawn dawh poh târh a. Chutah, a kawngah chuan kut lehlam lehlam chuan ka man a, ka zang khawng mar ṭung tawh chu ka dep lût zùl zùl a. A ṭe ṭhat ṭhat a. A kawngah chuan ka man nghet sauh sauh a, ka’n dep lut tak tak mai chu a nuam ngei mai. Amah pawhin nuam a ti bawk a ni ang, ṭang turin min lo tur sek a.
“Duat, dep rang rawh, rang deuhin ka duh. A nuam lutuk,” a ti chel chul a.
A kap hnuai lam aṭang chuan rawn banin ka tilmu chu a rawn tuai a, chu chuan min tizauthau lehzual a. A rang thei ang ber chuan ka dep tlir ta zawt zawt a, a nuam ti lutuk chu a rak chel chul a. Ka zang chu a rawn ṭhang ṭual ṭual a, ka baw chu a chhu chhungah chuan a chik lut ta tuar a.
“Duat, i zo em ni? Kei pawh ka zo ve chiah a, a nuam lutuk,” tiin mi rawn kuah a, kan infawp veng veng a. Kan inbual chhuanzawm nghal a.
Kan inbual zawh chuan rawng kan bawl dun a. Mahni chauha awm ka ni bawk nen, in ka tifel ve fe emaw ka tih pawh chu hmeichhia nge nge chuan thil an lo hmu thiam deuh a ni ang, hnawk a hmu tho mai. Rawng kan bawl zawh ṭep chuan, “Ti khan lo ngaihven tawh mai rawh, in kan tifel ang e,” a ti a.
“Ka tih fai vek tawh kha”.
Ka bianga piai zeuh pah chuan, “Ti khan lo bawl phawt la,” a ti a. In chhung pumpui chu a phiat fai vek a, chhuat te min nawhsak a, a zai pah rât rât a. Kil khat aṭang chuan ngawi reng chuan ka lo en deuh deuh a, a thil tihah chuan a rilru a pe hle a ni ang, min ngaihsak àwm pawhin a lang lo. Hmelṭha bawk, fel bawk, a pian a nalhin a la hleitling em em zui. Hetiang khawp hian min duh ve mai chu a ni si a tiin ka ngaihtuah neuh neuh a.
Puipuiin chhuat a nawh lai chuan vawksa chhum tur vel chu ka lo buaipui a. A nawh zawh chuan, “I la inpeih chuang lo, thuamhnaw tlem suk tur ka nei a, i thuamhnaw te nen ka lo su lawk ang aw,” a ti a. “Duat, i chau lutuk ang. Naktukah hun a awm dawn tho alawm,” ka ti a.
“Nia, hun te chu awm dawn tho e; mahse, mut ka duh alawm. Nilengin i bulah ka mu duh alawm,” a ti a, a nui sen sen a.
“Zaninah pawh ka bulah i mu dawn tho a ni lo’m ni?”
“Dawn chiang e! Min hne hnawk khawpin,” a ti a, a nui ar ar a. “Kan inhmuh loh chhunga ka ngaihzia che kha i hre lo a nih kha, Thawhṭanni aṭangin kan buai leh char char ang a, inbiakna hun mumal pawh nei lovin kan awm leh ang a. Min lo lerhsan daih te hi ka hlau ṭhin a; mahse, ka ring zo tawk che a nia aw,” a ti zui leh zat a.
A ni tak a, hmelṭha tia sawi tur ni lem lo mah ila, pian lamah chuan, exer la em em lo chung pawha pian ṭha pangngai pawl tak ka ni reuh a. Ka pa te lam ka chhùn a, ka pumrua a lian a, ka dung pawh 5.9 lai a ni ve. Ka nu kha nu hmelṭha tak mai a ni a, a han inchei deuh phei chuan nula tam tak hian an la tluk lo hle hian ka hre ṭhin. Kum naupangtein ka pa nen khan an innei a; mahse, ka pain a boralsan hma tak avangin a theih ang ang khan min chawm ve a ni a. Mahse, ani pawh chu laksak ka ni leh a. Ka inngaihtuah lungpuam chang phei chuan ka ṭap ve fo ṭhin. “Engati nge kei kher hetiang dinhmuna ka din bik le? Eng nge tun hma khan tihsual ka neih? Ka nu leh pa te khan eng nge an lo tih sual bik?” tih angreng hi ka ngaihtuah nasa hle ṭhin.
Puipuii insuk lai chuan room-ah chuan ka lut a, ka zu dah ṭhat chu ka la chhuak a. No thum ka tlak khawlh a, ka dah ṭha leh hmak a. Rei lo teah ka zu in chuan mi rawn fan deuh chiai chiai a, ka taksa pawh a zang deuh haih hialin ka hria. Mahse, ka ngaihtuahnaah chuan ka nu hlir a rawn lang thung.
Ka nu room lamah chuan va lutin ka nu thawmhnaw dahna bawm chu ka hawng a, ka nu thawmhnaw lo inkhai tlar ṭham mai ka hmuh chuan ka lung hi a chhe ngawih ngawih a. “Nu, eng kawr nge i hak duh, ka lo lak ang che aw. A sen i hak hian i inhmeh ka ti thei lutuk che asin,” tiin, ka mittui a rawn far zawih zawih a. Ka nu chu ka au vak vak a, ka lungchhe tulh tulh mai bawk si.
Ṭap pur chung chuan ka nu chu ka au mawlh mawlh a. Ka aw hriain Puipuii chu a rawn tlan phei nghal vat a. Mi rawn kuah a, “Duat, engati nge a?” a ti mawlh mawlh a.
“Duat, ka nu a awm tawh lo, pa pawh ka nei tawh lo. Ka nu leh pa awmnaah ka kal ve duh, anni paw’n min ngai tawh ang,” tiin ka ṭap hawm hawm a.
Puipuii chuan mittui parawl kiau chung chuan min kuah a, ka mittui chu min hruk hulsak mawlh mawlh a. Min hnem dan vak a thiam bik lo a ni ngei ang, ka dàrah a khabe rawn dah liamin min kuah vawng vawng a. Chutah, “Duat, a harsa ang tih chu ka hria alawm. Ka tawn ve loh thil a nih avangin i rilru natna ka ṭawmpui zo kher lo ang che; mahse, i tân ka awm alawm. Rilru puitling takin awm la aw. I tân ka awm reng dawn alawm. Ka hmangaih lutuk che a nia,” tiin min kuah nghet sauh sauh a. Kei pawh chuan ka lo kuah let ve bawk a.
Eng emaw chen kan inkuah veng veng hnu chuan, ka mittui la parawl kiang chu a rawn hruifai leh mawlh mawlh a. Ka hmuiah chuan duhthawh zet hian mi rawn fawp vawng vawng a. Ka lo fawp let lem lo va. Chutah mi rawn enin, “Duat, zu i in leh tawh em ni? Eng tikin nge i lo in leh hman a?” a ti a. Chhang lovin ka ngawi hle hle a.
Puipuii chuan nghet deuh chuan mi rawn kuah leh a, “Duat, khawngaih takin zu hi chu in tawh lo la? Tunah pawh khan i buai phah vek a nih kha. Ka awm loh chuan engtin nge i lo awm ang? I nu pawh kha la dam sela chuan hetianga zu i in hi a phal miah lo ang. Chuvangin, in tawh su aw?” a ti dam dap a. Ka hnungah chuan min chul heuh heuh a, a hnute pawng thar chuan ka âwm chu a rawn do deuh ṭalh a; a taksa lum thar thar pawh ka hre thei.
“Lo kal rawh, i room lamah kal ang,” tiin min kai a, ka room lamah chuan kan inzui lut a.
Khumtlangah chuan kan ṭhu a. Ka tum deuh bur a, ka lung a la awi thei zan lo a ni ngei ang. Puipuii chuan ka zakah rawn zet lutin nghet deuhin mi rawn kuah leh a. Sawi tur a hre mai bik lo a ni ang, ngawi hle hle chuan kan inkuah a. Minute hnih vel eng mah sawi lova kan inkuah veng veng hnu chuan min kuahna chu ka phelh a. Puipuii hmel ka’n hmuh chuan a mittui a lo luang ngiai ngiai a, “Duat, engati nge a?” ka ti a, min chhang lo.
A mittui chu ka hruksak ve thung a. Nghet deuh chuan min rawn kuah leh a. A inhnit hraih hraih a.
“Duat, ka tihpalh aw. I tân a hrehawm turzia ka ngaihtuah thiam lo atin ni. I zu in pawh ka lo hau vak che a; mahse, in lo thei la chu ka duh a ni. Mahse, Duat, ka ti lui ngam lo che, i tân erawh ka awm reng ang a. Mahse, a theih hram chuan zu hi chu in tawh lo la ka duh a ni. Ka duh lutuk vang che hian chàn che hi ka hlauh tak zet a ni,” a ti a.
Ka hma zawnah tak chuan ka pawt phei a, “Duat, ka mitah hian min en rawh le,” ka ti a. Mi rawn melh zawk a, a hawi sawn leh daih a.
“Ka mitah tak hian min en rawh”.
“Eng nge a ṭul kherna? Ka zak alawm,” a ti a.
“Min en mai rawh”.
Meng khup deuh lap chung chuan ka mitah tak chuan mi rawn en kalh a.
“Duat, i duh ang chuan zu hi ka in tawh lo ang. Ka in bang la awm zawng zawng pawh ka paih nghal ang. Chuan, i lungawi em?” ka ti a.
Ka inrin hma chuan ka âwmah a rawn bei thlawp a, “Duat, ka lawm lutuk! Ka hmangaih che. Ka hmangaih lutuk che. Ka hmangaih reng ang che,” a ti mawlh mawlh a.
A hmui nemah chuan ka hmui chuan ka nawr ne ne a, kan infawp ṭan leh riai riai a. Kan duhthawh telh telh a. Khumah chuan ka kuai mu a, a chungah chuan bawkin duhthawh zet chuan kan infawp mawlh mawlh a. A hnute chu ka kut chuan ka ṭham nawk nawk a. A rawn dah pawng deuh ar a, ka ṭham tawn tawn a; a hmuiah chuan ka fawp nawk nawk reng bawk a.
Chutah Puipuii chuan, “Duat, chaw ei phawt zawk ila? Thawmhnaw pawh tleuh zawh loh ka la nei a nia. Zanah hun kan la ngah tho alawm. I peih leh min lu tlaivar zak ang a. Naktuk pawh hun kan la nei zel dawn tho alawm,” a ti a.
Chaw kan ei a, kan ei kham chuan a thil suk a la tleuh zawh loh te a tleuh leh nghal a. A theih ang ang chuan kei pawhin a spin sa chu ka lo zarpui bawk a. Kan zawh fel chuan room-ah ka lut a. Ka zu dah ṭhat, Signature um khat leh a chanve la awm chu ka va la chhuak a, ngawi hle hle chuan min lo en tawp a. Bathroom-ah chuan luhpuiin ka leih baw ta miah miah a. Dik tak chuan ka ui ve lutuk; mahse, ka intiam tawh si a. Ka ngaihtuah pawh hian ka tân a ṭha zawk dawn tih ka hriat vang a ni bawk. Hemi ni aṭang hian tun thlengin ka la in leh miah lo.
Ka leih buak zawh chuan tuiin ka tleuh leh vek a. Ka zawh fel chuan Puipuii chuan mi rawn pawm chawt a.
“Duat, ka lawm e aw,” tiin ka hmuiah chuan mi rawn chuk zeuh a...
[Chhunzawm
zel tur]
No comments:
Post a Comment