Monday, October 4, 2021

NAWHCHIZUAR FAPA: BUNG 7-NA

 

NAWHCHIZUAR FAPA: BUNG 7-NA

[Ziaktu: He thawnthu hi WhatsApp group lama an rawn forward a ni a, a ziaktu a inziah lan loh avangin tu ziah nge ka hre lo. Chhiartute zingah a ziaktu hming hria chuan comment lamah rawn dah ula a lawmawm hle ang]

Prelude: A hmui nemah chuan ka hmui chuan ka nawr ne ne a, kan infawp ṭan leh riai riai a. Kan duhthawh telh telh a. Khumah chuan ka kuai mu a, a chungah chuan bawkin duhthawh zet chuan kan infawp mawlh mawlh a. A hnute chu ka kut chuan ka ṭham nawk nawk a. A rawn dah pawng deuh ar a, ka ṭham tawn tawn a; a hmuiah chuan ka fawp nawk nawk reng bawk a.

Chutah Puipuii chuan, “Duat, chaw ei phawt zawk ila? Thawmhnaw pawh tleuh zawh loh ka la nei a nia. Zanah hun kan la ngah tho alawm. I peih leh min lu tlaivar zak ang a. Naktuk pawh hun kan la nei zel dawn tho alawm,” a ti a.

Chaw kan ei a, kan ei kham chuan a thil suk a la tleuh zawh loh te a tleuh leh nghal a. A theih ang ang chuan kei pawhin a spin sa chu ka lo zarpui bawk a. Kan zawh fel chuan room-ah ka lut a. Ka zu dah ṭhat, Signature um khat leh a chanve la awm chu ka va la chhuak a, ngawi hle hle chuan min lo en tawp a. Bathroom-ah chuan luhpuiin ka leih baw ta miah miah a. Dik tak chuan ka ui ve lutuk; mahse, ka intiam tawh si a. Ka ngaihtuah pawh hian ka tân a ṭha zawk dawn tih ka hriat vang a ni bawk. Hemi ni aṭang hian tun thlengin ka la in leh miah lo.

Ka leih buak zawh chuan tuiin ka tleuh leh vek a. Ka zawh fel chuan Puipuii chuan mi rawn pawm chawt a.

“Duat, ka lawm e aw,” tiin ka hmuiah chuan mi rawn chuk zeuh a...

Puipuii nen chuan khum kotlangah ṭhuin, computer-ah chuan ka nu thih lai vela thlalak leh thlak dang dang kan en kual a. Puipuii chuan, “I nu hi a va’n hmelṭha em em! Inchei a thiam si,” tiin a fak deuh mawlh mawlh a. Mi dang pawhin ka nu hmelṭhatzia thu hi chu min hrilh chamchi fo va, mahni nu te chu chutia hmelṭha han tih ve em chu a nuam chiah lo na a, sawi hat thama hmelṭha erawh a ni ve reng bawk a.

Ka nu khan naupangtêin pasal a nei a. Ka pa nen an inneih khan kum 18 a tling awrh chauh a nih hmel, min hrilh ṭhin danin. Keimah bak fa a hrin tak loh vang nge maw ni, a hmelah chuan nu a ni tih pawh hriat mai a har zawk hial.

Chutia thlalak vel kan en kual lai chuan kan titi pah reng bawk a. Kan chhungkaw chanchin te hrilhin, uluk takin a lo ngaithla a, a mittui parawl kiang chung chuan ka zakah chuan rawn zet lutin min kuah chawih a. Nu leh pa ka nei tawh lo va, unau ti-a sawi tur ka nei hek lo. Chhungte chu nei ve bawk mah ila, veng kar a inhlat deuh avangin kan inhmu tam thei lo thung a. An bula awm tura min sawm ngawng ngawng pawh an awm ve bawk na a, mipa ka ni alawm tiin, mahnia han tal hran ve hrim hrim kha ka duh zawk rih a. An pawimawhzia leh an hlutzia hrethiam tho mah ila, têt tê aṭanga awm ṭhanna an nih loh avangin va awm kha ka duh chiah lo a ni ber mah zawk.

“Eng vanga vanduai tura piang bik ngawt nge ka nih le, mal bik ngawih ngawih tura duat ka ni bik em ni?” tiin keimah leh keimah ka inzawt fo ṭhin. Siamtu hian min rin zawh tawk vangin he hringnun hi min pe nge ni a, harsatna tam tak paltlang turin min duh zawk? Pathian lakah pawh ka vui ve fo ṭhin. Ka nun chu a kal sual mek tih pawh ka hrethiam ve tho; mahse, eng mah pawisak lohna chu ka thinlungah a rawn lian zawk zel si a. Ka thinlungin thil ṭha ni-a a hriatna lam chu ka zawh duh rih lo a ni.

Puipuii chuan nghet takin min kuah a, “Duat, i ta ka ni reng dawn alawm. I tân ka awm reng ang a, i harsatna chu ka harsatna a ni ang a, i natna pawh ka natna a ni bawk ang. Eng tikah mah ka kalsan lo ang che. I neih chhun, i ta chauh nih ka duh,” tiin a insut hraih hraih a.

A sam rawn uaithla chu a bengah zehsak pahin a bianga mittui luang chu ka hruk hulsak a, a biangah chuan ka fawp vawng vawng a. Ka mitah rawn enin, ka hmuiah chuan, a hmui nem chhah talh leh sen no chêk chuan mi rawn fawp ta vawng vawng a.

Kan inkeih miah miah a, kan duhthawh tulh tulh a, kan lei leh lei chu kan insualtir nawk nawk a. Ka lei chu a hmuam pulh pulh a. A hne dawk dawk a. Ka pum chuan a zat hian ka za chhuak leh ta chuai chuai a.

Kan thawmhnaw hak chu phelh vekin kan infawp mawlh mawlh a. A taksa chul kual ruai ruai chung chuan a nghawngah chuan ka fawp thla a, a hnute ka fawh thlen lai tak phei chuan a chhing diar diar a, a rum halh halh a. “Duat, a nuam lutuk, ka hnute kha sawk tawn tawn rawh, a ṭang vek,” tiin, ka lu-ah chuan a rawn kuah a. A hnute hmur chu vuanin ka kâah chuan naute hnute pek ang chuan min hnektir a, a nuam ti chu a si hlar hlar a, a dak awrh awrh a.

Chutia a han awm takah chuan kei pawh chu min tizauthau lehzual a, duhthawh zet chuan a hnute chu ka hmuam pawk pawk a. Ka lei tikhawngin a hnute hmur chu a rang thei ang ber chuan ka liak nawk nawk a, a nuam ti lutuk chu a au deuh ṭhawt ṭhawt a, min kuah nghet tulh tulh a. Min kuah nghet lutuk chu ka taksa te hi a na ṭhum theiin ka hria.

Ka zang khawng mar zet tawh chu a hum lip pah nawk nawk a, khumah chuan min nam tlu a. Zangthal chuan ka mu a, ka zang khawng mar kawh lurh mai chu a han chhaih kual vel a, a hum lip leh zawt zawt ṭhin.

“Zanglianpa! I zang hi ka ta vek a nih hi,” tiin a han fawp kual vel a, ka lik awr lamah te chuan a lei hmawr chuan a han liak kual vel a. Ka za chuai chuai a, ka mur chuai chuai ni ber hian ka inhria.

Duhthawh zet chuan ka zang chu a hmuam puk puk a, a hmuam tlum pawk pawk a. A chil chuan a han ti nal leh deuh a, a dang hawlh thleng rawk rawka a han hmuam phei chuan nuam tak a ni. A nawm dan chu sawi fiah thiam chi pawh a ni lo.

Kei pawh chuan a hnute mar kawh lah mai chu ka lo ṭhamsak tawn tawn bawk a. A hnute hmur te chu ka han hmeh hrualsak nawk nawk ṭhin a.

Chutah, ka kuai zangthal nawk a, a lo nui seih a, a dawrh thei ang ber chuan a mu kâk nghal suah a. A chhu vum mawi zet mai, thinghlim taka enkawl tih hriat tak mai, chu ka han fawp kual den den a, ka lei hmawr chuan ka liak kual vel a.

“Duat, a nuam lutuk! Thun tawh mai rawh”.

Chu veleh a chhu chu ka lei chuan kan liak duai a, a phu deuh zawk a. A mawnah chuan ka liak nawk nawk a, a nuam ti lutuk chu a kut lehlam lehlam chuan bedsheet chu a tham tawn tawn a. A chhu chu a rawn dawh poh tulh tulh a, ka lei chu tikhawrin a chhu kuaah ka’n liak lut zul zul mai chu a rawn ṭhu kang zawt a, ka lu-ah rawn dawnin, “Duat, a nuam lutuk! Ka chhu kha ei vek rawh, liak darh vek rawh, min tihur lutuk, lei hur pa,” min ti mawlh mawlh a.

Kei lah chuan ka duhthawh tulh tulh bawk nen, a au ṭhawt ṭhawt a, a si hliam hliam a.

“Duat, ka chhu hian i zang kha a mamawh tawh lutuk. Min lu tawh mai rawh”.

Kei lah chuan a thu sawi hre lo ang maiin ka liak uar tulh tulh thung a, a hnute mar kawh lah chu a lo ṭham nawk nawk a. Nuam a ti lutuk chu a sai ngawr ngawr a, ka ka chu a rawn dep euh euh a.

A au ṭhawt ṭhawt a, mi rawn kuah nawk a, ka zang chu manin a chhu kuaah chuan a thun a, a han ip tight vak mai chu nuam tak a ni! A lum ham ham lehnghal a.

A zo dawn hnai tih ka hria a, dimna tel miah lovin ka’n dep tlir tak tak mai chu a au tuar tuar a, min kuah chawih chawih a. A zo chu a thaw kawk a, “Duat, a nuam lutuk,” tih pahin duhthawh takin mi rawn fawp ta hlawp hlawp a. Kei ka la zo ve si lo a.

A chhu tui pur tawh nal zet chuan min tihur laklawh tawh bawk a, ka bungbuttir a. Hnung lam aṭang chuan ka han dep tlir leh zawt zawt a, a rik hian a ri zawt zawt mai a ni. A rum halh halh a. A rawn nawr let pah auh auh bawk a, ka zang pawh chu a tlum thuk thei khawp mai.

Eng emaw chen a bungbu lai ka dep hnu chuan ka ṭhu tung a, ka mal chungah chuan ka ṭhuttir a. Ka zang chu a chhu kuaah chuan ka thun a, a rawn ṭhut tlum zawt zawt a. A hnute bu nalh zet mai chu a ting auh auh a, ka kut pahnih chuan ka ṭham tawn tawn a. Kan infawp pah nawk nawk a, a rawn su rang tulh tulh a. Ka zang pawh chu a rawn khawng zual tulh tulh a.

Khumah chuan ka nem tlu nawk a, a mawngtam zawnah chuan lukham ka dah a, a chhu chu a rawn pawng chhuak thar a. A chungah chuan bawk chho nghalin ka han dep leh zawt zawt a.

Ka dep rang tulh tulh a. Ka dep tlir leh zawt zawt a. Ka baw chu a chhu kuaah chuan a chik lut leh ta puat a. Amah pawh a lo zo nawn leh chiah a. Kan inkuah a, kan infawp vawng vawng a. Ka mu ta siai siai a.

Zing lam dar thum velah chuan ka harh hlawl a, Puipuii chuan ka zang chu a lo hmuam run mai a. Mi rawn en a, a rawn nui seih a. “Ka châk lutuk a, i muhil tui sia, ka tiharh ngam lo che a,” tiin ka zang chu a hmuam chhunzawm leh pulh pulh a. Khawvar hma chuan kan indep leh ta nge nge a.

Ka inmamawh tawn dun bawk a, khawvel pialral chu kan chen mawlh mawlh hi a ni ber mai. Kan zawh fel chuan kan muhil leh sek a, kan harh leh meuh chuan zing dar 8 a lo ri der tawh mai a. Sunday a ni bawk a, kan hmanhmawh lem lo va. Mu chung chuan inkuah pahin kan titi ta mai mai a.

Chaw kan ei kham meuh chuan dar 10:30 a lo ri der tawh a. Puipuii phone chu a rawn ri ral ral a, Sangpuii a lo ni a. Puipuii chuan ka bula a awm thu te a hrilh hnu chuan, an unaua kan in rawn hmuh an duh ve thu Sangpuii chuan a sawi a. “Nia, lo leng r’u, kan inhmu khât si, ka ngai tawh che u alawm,” a ti a.

An inbiak zawh chuan, “Duat, Sangpuii te unau rawn len an duh a, i han hruai peih ang em? Mahse, vawi hnih thiar an ngai dawn nia,” a ti a.

“Nang berin i tih te chuan ka kal lo ngam nang!”

Ka insiam sawk sawk a, Sangpuii te unau lam turin scooty chuan ka tlan nghal a..

In ka han thlen chuan an lo inpeih diam tawh a; mahse, in-tripple chi a nih loh avangin, ‘Puipuii nen lo titi te pawh an duh ve ang’ tiin, Sangpuii zawk chu ka hruai hmasa a. In ka zuk thlen chuan Sangpuii pawh chuan kan awmna vel chu nuam a ti ve ngang mai. An au deuh chel chul a.

Rintei’n min lo nghah reng tawh avang chuan awm khawtlai lovin ka let leh nghal a. Kawngah chuan ei tur eng ilo vel ka lam chho pah a. In ka thlen chuan Rintei pawh room lamah a lo inchei ṭha mek a.

Sangpuii chuan a nau chu a rawn phone a, charger leh pendrive a rawn chah a. A dahna a sawiah chuan a hmuh mai loh avangin a zawng kual a, kei pawh chuan ka lo thlek kualpui ve bawk a. Lehkhabu dahna chhuarah chuan a lo awm chu niin, ngawi rengin ka la a, ka ak bo nghal daih a; Rintei fiam ve hrim hrim ka duh sia.

Rintei hi a ṭawng tam lo a. A ngo ver vei reuh a, a hmelṭha veng mai a ni a. Nu lian lem lo, khal mawi tak, a hnutebu pawh ‘pa hmei chhungtlai chu a sawr chhuah thei awm mang e’ tih vawng vawng tham a ni a. A mawngbawr lian ṭha nelh nawlh chu a hnung lamah a la vawm poh tarh zui a. Hei tak hi a nia hmuh kân harsa em em ṭhin chu. A mal mum ṭha zet mai te, a chawn sin deuh rat mai te. A te na vang vang a, model pian nalh kan tih ang ni lo mah se, mipa mitah thung chuan pian nalh tia sawi loh phal chi a ni lo thung. A hmel aṭang pawhin mi zakzum tak a ni tih chu hriatthiam theih bawk mah se, a rûk tak chuan han fiam pawh a ngam ve viau ang tih chu a rin thiam theih mai.

Rintei’n steel almirah chhunga a zawn vel lai chuan a bulah chuan ka va kal hnai a, a kawngkhar a rawn hawng tur chiah chu ka va tauh lui chawrh a. “Sorry!” tih pahin ka lu chu ka dawm nghal chat a, kan piah deuha khum tlangah chuan ka ṭhu phei nghal a.

“U Zonun, a na em? Ka tihpalh lutuk, i lo awm ve tih ka hre lo va,” tiin ka bulah chuan a rawn tlan phei nghal a. Ka kuta ka hupna chu a rawn thlek de de a. Tlem a lo pawng ve deuh avang chuan a inthiam lo lehzual a. Chu tak chu a tir aṭanga ka thil tum a ni si. Hisap a fuh chho dawn riaua hriatna ka nei a, ka phur tawlh tawlh mai.

“A na lo, a ho lutuk, a reh leh mai ang,” tiin ka’n tuai deuh nawk nawk a. Ka bulah chuan rawn ṭhuin, “Ka tihpalh lutuk aw,” a rawn ti leh a.

“A ho lutuk! A na lo tak tak, mipa ka nih hi,” ka’n ti leh vel a. “I va’n rimtui ve!” ka’n tih zawm leh zat a. A nui seih a.

“Engtin nge kan tih ang? Nachhawkna ei mai la?”

“Puan chhanah rawn chhem la, a dam leh mai ang,” ka ti a, ka nui sun sun a.

A tho vut a, puan nem rawn lain ka lû chu a tuam a, a chhem ta tak tak a. A lum deuh ham ham lehnghal a, a nuam vei phian lehnghal...

[Chhunzawm zel tur]

 

No comments:

Post a Comment

KA COUSIN SIPAI CHHUṬI NEN

KA COUSIN SIPAI CHHU ṬI  NEN [Thualtu: Mandy Syhlo] ============= Tunah hian ka kum 28-na ka hmang mek a. Kum 19 ka nih a ṭangin ram dang...